Mejeri ska ha dejting i mjölkbilen
Vill du hitta kärleken, känna glöden eller bara ha ett spännande möte, skriver företaget på sin hemsida. Företaget söker singlar som är arton år eller äldre och ”som är redo för en blind dejt i lantlig miljö”.
Dejten kommer utspela sig i en av företagets mjölkbilar mellan en gård och mejeriet och den kommer alltså att spelas in och sedan sändas på sociala medier. Resan kan ta mellan tio och fyrtiofem minuter.
Bakgrunden till att mejeriet gör något så udda som att spela in en dejtingserie är att företaget vill stärka sitt varumärke hos unga vuxna. Genom upplägget med serien hoppas man visa hur nära mejeriet har det mellan gårdarna och sitt mejeri.
– Det är en viktig grupp där mjölkdrickandet minskar. Vi har gjort en beräkning och kommit fram till att det finns 360 000 unga vuxna runt omkring i närområdet som vi potentiellt kan nå och stärka vårt varumärke hos, säger försäljnings- och marknadschef Patrick Kunst till Skaraborgs läns tidning.
Serien ska spelas in under våren 2019. Enligt mejeriet kommer en så kallad influencer vara programledare men man har inte gått ut med vem. Namnet för serien är The Milky Way.
Något liknande har inte Falköpings mejeri gjort förut. Tidigare har man bland annat satsat mycket på lokala större evenemang och synts på världscupen i Ulricehamn och matfestivalen i Skövde.