Annons

Mejeri ska ha dejting i mjölkbilen

Falköpings mejeri, som bland annat hämtar mjölk från gårdar i Ulricehamns kommun, planerar att spela in en dejtingserie som utspelar sig i företagets mjölkbilar.
Falköping • Publicerad 14 februari 2019
En mjölkbil i motljus på en somrig väg är vad Falköpings mejeri använder för att locka sökande till sin nya dejtingserie. Foto: Falköpings mejeri
En mjölkbil i motljus på en somrig väg är vad Falköpings mejeri använder för att locka sökande till sin nya dejtingserie. Foto: Falköpings mejeri

Vill du hitta kärleken, känna glöden eller bara ha ett spännande möte, skriver företaget på sin hemsida. Företaget söker singlar som är arton år eller äldre och ”som är redo för en blind dejt i lantlig miljö”.

Dejten kommer utspela sig i en av företagets mjölkbilar mellan en gård och mejeriet och den kommer alltså att spelas in och sedan sändas på sociala medier. Resan kan ta mellan tio och fyrtiofem minuter.

Annons

Bakgrunden till att mejeriet gör något så udda som att spela in en dejtingserie är att företaget vill stärka sitt varumärke hos unga vuxna. Genom upplägget med serien hoppas man visa hur nära mejeriet har det mellan gårdarna och sitt mejeri.

– Det är en viktig grupp där mjölkdrickandet minskar. Vi har gjort en beräkning och kommit fram till att det finns 360 000 unga vuxna runt omkring i närområdet som vi potentiellt kan nå och stärka vårt varumärke hos, säger försäljnings- och marknadschef Patrick Kunst till Skaraborgs läns tidning.

Serien ska spelas in under våren 2019. Enligt mejeriet kommer en så kallad influencer vara programledare men man har inte gått ut med vem. Namnet för serien är The Milky Way.

Något liknande har inte Falköpings mejeri gjort förut. Tidigare har man bland annat satsat mycket på lokala större evenemang och synts på världscupen i Ulricehamn och matfestivalen i Skövde.

Anders RosenbergSkicka e-post
Så här jobbar Ulricehamns Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons