De tävlar om pris för bästa annons
Det är tolfte året som Borås tidning arrangerar en tävling, där lokala annonsörer tävlar om vem som under en bestämd period har publicerat den bästa helsidesannonsen, antingen i papperstidningen (print) eller digitalt.
Ulricehamns tidning har en egen klass för printpublicering och en gemensam klass tillsammans med Borås tidning om digital publicering, där intresset för deltagande i år har varit rekordstort.
I printklassen (Ulricehamns tidning) tävlar 21 företag:
Radiocentralen, Modegaraget, Lantmännen, Rasks Såg & Motor, Länsförsäkringar, Hökerum Fastigheter, Opticus, FG Snickeri, Götessons, Åhman & Nielsen, Ulricehamns Energi, Ekstrand Media, Färgbolaget i Borås, Svensk fastighetsförmedling, Rulles El-Center, XL Bygg, Ulricehamns kommun, LBC, Maxi Ica Stormarknad Borås, Näringsliv Ulricehamn, Ulricehamns Sparbank.
Digitalt (ut.se) tävlar 24 företag:
Modegaraget, Ulricehamns Sparbank, Steinstö Trädgård, Rasks Såg & Motor, Forndalens, Fredahl Rydéns, Elon, Nyrent i Ulricehamn, Nybergs Entreprenad, Handelsbanken, Wigrens Däckservice, Studieförbundet Vuxenskolan Sjuhärad, FG Snickeri, Götessons, Åhman & Nielsen, LBC, Resdax Ski, Näringsliv Ulricehamn, Maxi Ica Stormarknad Borås, Rulles El-Center, Almi Företagspartner Väst, Cityföreningen Ulricehamn, Svensk fastighetsförmedling, Compass Fairs Sweden.
Ett 40-tal deltagare från Ulricehamn är anmälda till galakvällen och som vanligt är platsen Åhaga i Borås.