Annons
Nyheter

Unga företagare hoppas på inspiration

De unga företagarna i UF-företaget Change Over har höga förväntningar på sin medverkan vid UF-mässan.
Nyheter • Publicerad 4 mars 2011
UF-företaget Change Over hade höga förhoppningar inför sitt deltagande i UF-mässan vid Näringslivsmässan.
UF-företaget Change Over hade höga förhoppningar inför sitt deltagande i UF-mässan vid Näringslivsmässan.Foto: Pernilla Rudenwall Petrie

Vid niotiden på fredagsförmiddagen har Näringslivsmässan i Fotbollshallen i Ulricehamns så smått kommit igång. Från scenen några montrar bort hörs röster från den inledande paneldebatten.

Men deltagarna i Change Over har annat i tankarna. För dem är deltagandet i den insprängda UF-mässan en rolig utmaning.

Annons

– Vi hoppas att detta ska bli en bra upplevelse. Det känns jätteroligt att få vara med, säger Ottilia Josefsson.

Hennes kollega i UF-företaget, Micaela Lundmark, håller med.

– Detta är vårt första stora möte med allmänheten där vi kan nå ut med vår produkt, säger hon.

Vad kan ni som UF-företagare lära er av att delta här?

– Möten. Hur man bemöter olika människor, säger de både.

Deras egen grej är egendesignade t-shirts. Av försäljningsintäkterna går en viss andel till Bris, barnens rätt i samhället.

Denna upplaga av Näringslivsmässan innehåller cirka 60 utställare. Enligt Daniel Göök, som jobbar vid Näringsliv Ulricehamn AB och är huvudansvarig för arrangemanget, är det en fördubbling jämfört med förra mässan.

– Så här långt vill jag beskriva det som en fantastisk uppslutning. Alla har lagt ner mycket av tid, energi och engagemang för att detta ska bli bra. Det känns inspirerande.

Vad hoppas du själv att mässan ska ge?

– Bra diskussioner. Vi har debatten där företrädare för politiker, företagare och skola finns med. Mässan tjänar även som mötesplats som kan ge inspiration och nya kontakter.

Så här jobbar Ulricehamns Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons