Annons
Nyheter

Juryn tog annonsen till sitt hjärta

Cityföreningen i Ulricehamn stod bakom 2012 års bästa helsidesannons i UT. I torsdags kväll prisades annonsen och kreatören IPM Ulricehamn på gala.
Nyheter • Publicerad 18 januari 2013
Låt hjärtat va med. Bengt Nilsson och Lars Wallberg kunde fira på Åhaga i torsdags kväll.
Låt hjärtat va med. Bengt Nilsson och Lars Wallberg kunde fira på Åhaga i torsdags kväll.Foto: Henrik Erickson

Det var sjunde året som tävlingen Din bästa sida korade vinnare i olika annonsklasser på Åhaga i Borås. Det handlar om annonser i Borås Tidning och Ulricehamns Tidning och i UT-klassen blev alltså 2012 års vinnare annonsen om hjärtstartare i Ulricehamns centrum.

– Jätteskoj. Jag såg oss inte som favoriter men det är en enkel annons med ett gott budskap, säger Bengt Nilsson som varit den som hårdast drivit frågan om hjärthjälp i butiker och på andra mötesplatser i Ulricehamn.

Annons

Nilsson tillsammans med Lars Wallberg fick gå upp på Åhagas stora scen för att ta emot förstapriset. Bengt iklädd en för dagen nytryckt t-shirt under kavajen. Lite Pia Sundhage-stil.

– Tröjorna blev klara klockan ett i dag och det visade ju sig vara värt mödan att ta fram dem, skrattar Bengt Nilsson.

IPM Ulricehamn står bakom annonsen och Bengt Nilsson berättar att det från början fanns två varianter men att han och övriga i Cityföreningen inte ens fick se den andra.

IPM tog storslam i UT-klassen. De hade även gjort Ulricehamns Sparbanks annons om barnspardag som kom på andra plats. Sydveds annons från Conceptus tog bronsplatsen.

Så här jobbar Ulricehamns Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons