Juryn tog annonsen till sitt hjärta
Det var sjunde året som tävlingen Din bästa sida korade vinnare i olika annonsklasser på Åhaga i Borås. Det handlar om annonser i Borås Tidning och Ulricehamns Tidning och i UT-klassen blev alltså 2012 års vinnare annonsen om hjärtstartare i Ulricehamns centrum.
– Jätteskoj. Jag såg oss inte som favoriter men det är en enkel annons med ett gott budskap, säger Bengt Nilsson som varit den som hårdast drivit frågan om hjärthjälp i butiker och på andra mötesplatser i Ulricehamn.
Nilsson tillsammans med Lars Wallberg fick gå upp på Åhagas stora scen för att ta emot förstapriset. Bengt iklädd en för dagen nytryckt t-shirt under kavajen. Lite Pia Sundhage-stil.
– Tröjorna blev klara klockan ett i dag och det visade ju sig vara värt mödan att ta fram dem, skrattar Bengt Nilsson.
IPM Ulricehamn står bakom annonsen och Bengt Nilsson berättar att det från början fanns två varianter men att han och övriga i Cityföreningen inte ens fick se den andra.
IPM tog storslam i UT-klassen. De hade även gjort Ulricehamns Sparbanks annons om barnspardag som kom på andra plats. Sydveds annons från Conceptus tog bronsplatsen.