Annons
Nyheter

De är årets arrangörer av UF-mässan

–När vi skulle välja projektarbete förra våren så kände vi att vi ville ta ansvar för att arrangera årets UF-mässa.
Det säger klasskompisarna Victor Claesson, Eric Josefsson, Alexander Melltoft, Mikael Jernbo och Marcus Ideström som går sista året på företagarprogrammet på Tingsholm.
Nyheter • Publicerad 19 februari 2010
Tidigare år har man kallat UF-mässan för "provmässa" på lokal nivå. Det gör inte vi. Vi vill ta mässan till en ny nivå, som mer påminner om regionsmässan i Borås, säger Erik Josefson, Alexander Melltoft, Victor Claesson, Mikael Jernmo och Marcus Ideström.
Tidigare år har man kallat UF-mässan för "provmässa" på lokal nivå. Det gör inte vi. Vi vill ta mässan till en ny nivå, som mer påminner om regionsmässan i Borås, säger Erik Josefson, Alexander Melltoft, Victor Claesson, Mikael Jernmo och Marcus Ideström.Foto: 

Vad innebär det rent konkret att arrangera UF-mässan?

Det ingår marknadsföring och där har vi lagt mycket krut på blogg, Face Book-grupp, affishering och skyltar utmed R40. Sedan gäller det ju att få ihop logistiken i mässlokalen på Bogesunds Bil.

Annons

Förra året stod ni själva som företagsrepresentanter på mässan. Varför har ni fått till uppgift att arrangera mässan i år?

– Vi flaggade tidigt för att vi var intresserade. Vi ville ta mässan till en ny nivå och göra den till ett event för hela kommunen, inte bara en tilldragelse för de närmast anhöriga.

Hur länge har ni arbetat med planeringen av årets UF-mässa?

– I ett halvår och då företrädesvis på fritiden.

Vad för slags problem har ni stött på som arrangörer?

– Eftersom det är 24 deltagande företag i år, att jämföra med förra årets 18 företag, så har det varit svårt att få rum med alla montrar.

Vad har ni lärt er av ert projektarbete?

– Att våga ta kontakt med alla typer av människor och att snabbt skaffa fram nödvändiga kompetenser som vi inte själva besitter.

Kan besökaren se fram emot några nyheter på årets UF-mässa?

"Bästa UF-företag" kommer att utnämnas inom varje utbildningsprogram. Tidigare år har endast ett företag utsettts i kategorin. Bästa logotype är en ny nomineringskategori. Dessutom kommer ett pris i en okänd diciplin att delas ut, avslutar mässarrangörerna hemlighetsfullt.

Så här jobbar Ulricehamns Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons