Annons
Nyheter

Bantat IPM tävlar om webbpriser

Reklambyrån IPM har under året sagt upp tre fasta medarbetare. Jesper Fritzson ser ändå med tillförsikt på framtiden.
Nyheter • Publicerad 18 augusti 2011

Bakgrunden till uppsägningarna på reklambyrån, som i mars blev utsett till årets företag i Ulricehamn, är att samarbetet med Dalstorpsföretaget Svedbergs upphörde i mars. Svedbergs var IPM:s enskilt största kund.

– Vi har tvingats skära i produktionsdelen. Tre medarbetare har sagts upp och vi har avslutat samarbetet med en konsult, säger Jesper Fritzson.

Annons

De elva medarbetarna, plus en frilansare kopplad till företaget, har nu under höstupptakten fullt upp. Det gör att Jesper Fritzson ser ljust på framtiden.

– Samtidigt som vi arbetar intensivt med våra gamla kunder så jobbar vi aktivt med att få in nya. Det kommer hända saker under hösten.

På den positiva sidan finns två nomineringar i tävlingen Svenska webb-priset, en reklamtävling knuten till publishinggalan. Nomineringarna blev offentliga i veckan.

– Det är en sporre och belöning för oss internt. Samtidigt är det viktigt på så sätt att vi syns utåt, säger Jesper Fritzson.

IPM är nominerade med hemsidorna för Bowalls dörrbyggeri och för produktionsbolaget Tre vänner.

Så här jobbar Ulricehamns Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons