Annons

Ellos släpper nytt klädmärke – för den bohemiska kvinnan

Personligt med en gnutta edge. Så beskriver Ellos stilen på sitt nya märke som riktar sig till bohemiska kvinnor.
Ortsdatering • Publicerad 24 oktober 2017
Det nya klädmärket flörtar med bohemer.
Det nya klädmärket flörtar med bohemer.

Nu lanserar e-handelsföretaget Ellos ett nytt varumärke – för bohemer. Kollektion består bland annat av svepande klänningar, volanger och mönstrade blusar. Inspirationen till det nya märket, som har fått namnet Joelle, kommer bland annat från Ibiza och Los Angeles.

– Joelle står för en cool, kvinnlig och bohemisk stil med genomarbetade produkter. Vi har lagt ner extra tid och själ i produkterna, kollektionen består av arbetade plagg med handsydda pärlor och broderiapplikationer, säger Alexandra Elwenvik, designer på Joelle, i ett pressmeddelande.

Annons

Enligt företaget riktar märket sig mot urbana, feminina kvinnor som vill uttrycka sin kreativitet. Kläderna produceras i Indien och försäljningen är redan igång på Ellos hemsida.

– Vi har haft ett nära samarbete med våra leverantörer i Indien och varit på plats för att ta fram bästa tänkbara kollektion, säger designern Alexandra Elwenvik.

Amanda LindbergSkicka e-post
Så här jobbar Ulricehamns Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons