Annons

Svar direkt: Vi jobbar för att hitta ett nytt ombud i Ulricehamn

Målet är minst ett försäljningsombud i varje kommun, men i Ulricehamn har Västtrafik inte hittat någon som är intresserad, svarar Västtrafik.
insändare • Publicerad 18 april 2023
Detta är en opinionstext i Ulricehamns Tidning. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.
Just nu saknas ett försäljningsombud i Ulricehamn, svarar Västtrafik.
Just nu saknas ett försäljningsombud i Ulricehamn, svarar Västtrafik.Foto: Per-Johan Thörn

Tack för att du delar med dig av din upplevelse.

De flesta resenärer köper i dag sina biljetter i appen Västtrafik To Go eller hos försäljningsombud. Västtrafik vill ha minst ett försäljningsombud i varje kommun. I dag har vi tyvärr inte det i Ulricehamn, efter att ett tidigare försäljningsombud valt att säga upp sitt avtal. Vi har sedan dess arbetat aktivt på att etablera ett nytt ombud som kan vara intresserade av att sälja våra biljetter.

Annons

Det är viktigt för oss att kollektivtrafiken är inkluderande. Även om resenärerna inte kan köpa biljetter i vår app ska det vara enkelt att köpa en biljett. Därför säljer vi enkel- och dygnsbiljetter ombord, och vi fortsätter jobba för att etablera ett nytt försäljningsombud i Ulricehamn.

”Även om resenärerna inte kan köpa biljetter i vår app ska det vara enkelt att köpa en biljett.”

Vi vill också att det ska vara enkelt för resenären att veta vilka biljetter man kan köpa ombord. Därför har vi valt att göra sortimentet enhetligt. Vi hoppas att vi snart kan få ett nytt ombud i Ulricehamn, och att du fortsätter att resa med oss – så gör vi en insats för miljön tillsammans.

Isabell Rosendahl, Västtrafik

Annons
Annons
Annons
Annons