Annons

Det här gjorde kommunen bra!

För den positiva, vänliga och effektiva handläggningen tackar jag hjärtligt, skriver Gunnar Askehall.
Insändare • Publicerad 29 juni 2021
Detta är en insändare i Ulricehamns Tidning. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.
Gunnar Askehall berömmer Ulricehamns kommun för hur den hanterat hans önskan om trygghetslarm.
Gunnar Askehall berömmer Ulricehamns kommun för hur den hanterat hans önskan om trygghetslarm.

En eloge till kommunens biståndshandläggare och hemtjänst.​ Jag kände att jag behövde ett trygghetslarm. Då ringde jag klockan 09.40 till kommunens växel och blev kopplad till en biståndshandläggare, som förstod problematiken och utan byråkratiska hinder fattade beslut.

Jag blev informerad om kostnad och att Solrosens hemtjänst skulle kontakta mig för att installera trygghetslarm och digitalt lås hos mig.

”Allt var klart på någon timma och jag hade en larmklocka på armen!”
Annons

Redan samma dag klockan 14.50 blev jag kontaktad av en man från hemtjänsten. Han undrade om jag var hemma och om han kunde komma och genomföra installationen.

Cirka en kvart senare kom en kvinna och en man och installerade trygghetslarmet och det digitala låset och informerade mig om hur jag skulle använde det hela och kontrakt utväxlades. Allt var klart på någon timma och jag hade en larmklocka på armen!

För den positiva, vänliga och effektiva handläggningen tackar jag hjärtligt!

Gunnar Askehall

Annons
Annons
Annons
Annons