Annons

Recension: En storslagen Sabina Ddumba förtjänade mer

Power, kärlek och ballader. Sabina Ddumba gav allt och lite till åt en oengagerad Uportpublik.
Ulricehamn • Publicerad 3 augusti 2018 • Uppdaterad 4 augusti 2018
Detta är en recension i Ulricehamns Tidning. En recension är en kritikers bedömning av ett konstnärligt verk.
Foto: Pernilla Rudenwall

Redan i hennes första låt reser sig håret på armarna. Inledningen med covern Manboy från musikprogrammet Så mycket bättre känns ända in i bröstet. Men den lyckas ändå inte väcka Uportpubliken till liv.

Foto: Pernilla Rudenwall

Längst fram intill scenen trängs ett gäng berusade ungdomar. Publiken sträcker sig ända bak till öltältet, men det är glest mellan sällskapen. När Sabina Ddumba själv måste tysta några av de besvärliga åhörarna når publikhavets pinsamma beteende sin kulmen. Att stjärnan Sabina Ddumba inte ens fick spela på den stora scenen tyder på att Uport kanske inte uppskattar hennes storhet.

Annons

Inte förrän låtar som Did it for the fame sätter allsången igång på riktigt. När hon avslutar spelningen med radiohitsen Not too young och Effortless vaknar publiken äntligen till liv och publikhavet visar den kämpande Sabina Ddumba en glimt vad Uport verkligen är.

Bäst: Mellansnacket till Damn good woman. Uport behöver mer pepp för alla tjejer därute.

Sämst: Utan tvekan publikens icke-existerande engagemang.

Evelina SegerqvistSkicka e-post
Annons
Annons
Annons
Annons