Camilla Ferm: "Nu är allt skinande rent"
Men hur kunde det bli så här?
– Vi hade Anticimex här veckan innan inspektionen och enligt dem var allt okej. Fast dom tittar på delvis andra saker.
– Sedan har det varit sommar och med delvis ny personal är det lätt att rutinerna haltar.
Men det är väl ändå ni som företagsledning som har ett ansvar för att rutiner vad gäller rengöring fungerar, även under sommaren?
– Absolut och jag skyller inte på sommarpersonalen. Jag bara pekar på en trolig förklaring till varför det blivit så här.
Hotell- och restaurangverksamheten drivs i hyrda lokaler. Camilla Ferm kommer nu att ha en dialog med fastighetsägaren om underhållet av fastigheten.
– Lokalen är 22 år gammal, så det är inte konstigt att det har blivit slitet, säger hon.
Camilla Ferm välkomnar att inspektioner görs.
– Det är bra att man tittar på sådana här saker. Och vi tar till oss av resultatet. Det inte bra med de brister som visade sig. Men vi har som sagt städat, så nästa inspektion kommer vi att klara.
Samtidigt är hon kritisk till den attityd som hon menar präglar inspektionen.
– Det verkar som att de är mer ute för att stjälpa än för att hjälpa. Känslan man får är att de vill sätta dit en. Jag tycker det är en tråkig attityd. Så borde det inte vara. Istället för att hota med att ta till med hårdhandskarna borde de på ett bra sätt tala om hur man kan fixa problemen.