IPM vill ha det bästa för ett unikt projekt
Jesper Fritzson, vd på reklamföretaget IPM, förklarar varför han valt att engagera trend-etnograferna för att hjälpa till att nå de önskade 25 000 konsumenterna.
– Jag tror inte på att gå inifrån och ut för att få de rätta svaren, säger han. Det gäller att utifrån ta reda på vad kunderna vill ha och behöver.
– Det räcker inte att ställa frågor, man måste se hur folk lever och vad de egentligen menar. Vad är det de svär över. Där har vi det rätta svaret.
Anlitandet av Trendethnography är enligt Fritzson det bästa, eftersom det är det bästa företag som finns för just detta syfte.
– Här gäller bara det bästa, eftersom vi driver ett unikt nydanande projekt.
IPM:s uppdrag blir att med ledning av det som etnograferna kommer fram till förpacka budskapet och göra det greppbart för företag och allmänhet.
– Nu vill vi gärna ha kontakt med fler familjer som vill ställa upp, slutar Fritzson.