Annons
Nyheter

Fortsatt fel på UEABs epost

IT-kunder hos Ulricehamns energi är sedan i fredags utan e-postfunktion. I skrivande stund är det fortfarande oklart vad som orsakat fel och när det kan bli åtgärdat.
Nyheter • Publicerad 14 november 2011

På UEABs hemsida informeras om att det är driftstörning av e-pst för privatpersoner samt att felsökning pågår. Felet uppstod i fredags morse strax efter klockan sex.

Men fortfarande är ingen lösning på problemen i sikte, berättar Bengt-Göran Andersson, IT-chef vid UEAB.

Annons

– Jag väntar på en rapport från Labs 2 i Lund som vi har avtal med. Men något besked finns ännu inte, säger Bengt-Göran Andersson.

Det är samtliga UEABs privatpersoner som berörs av störningen. Det rör sig om närmare 2 000 personer.

I söndags fanns förhoppningar om att problemet skulle vara löst. Då kom e-posten delvis igång. Men efter bara en timme var det störning i igen.

Bengt-Göran Andersson är frustrerad över situationen.

– Det är jättetråkigt för våra användare. Och det är tråkigt för oss att inte kunna ge besked om vad som är fel eller när det blit åtgärdat.

Blir det någon ersättning för de drabbade?

– Det finns inget angivet i det i vårt avtal. Men jag har sagt till Jonas Birgersson på Labs 2 att jag vill att han ska informera om felet och ge en förklaring.

Ett omfattande fel som också berörde privatpersoner med avtal med UEAB inträffade för tre veckor sedan. Den gången pågick avbrottet i knappt ett dygn.

Christer Seldevall

Så här jobbar Ulricehamns Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons