Bil blev 100 000 kronor billigare i utskick
Mariana fick ett utskick från Bogesunds bil där det fanns ett erbjudande hon tyckte lät bra. En passande bil till ett bra pris.
– Den ena bilen lät väldigt prisvärd. Men den var ändå inte så fruktansvärt prisvärd så att man förstod att det var ett misstag, säger hon.
Hon åkte till Ulricehamn och började prata med en försäljare.
– När vi sedan skulle komma till ett lite mer skarpt läge sa han att det var något fel. Han ringde till någon chef och sedan sa han att priset var hundra tusen fel.
Så Mariana fick en ursäkt och åkte hem igen.
Hon tycker det hela känns väldigt snöpligt. Bilen var ändå inte så billig att det var uppenbart att det var ett misstag.
– Om man inte har bra kännedom om bilar och vad alla paketutrustningar kostar och sådant kan det vara svårt att se det, säger hon.
Dessutom fanns det inga garderingar i utskicket, inget om att bilfirman reserverar sig mot eventuella felskrivningar.
Sedan dess har Mariana kollat upp vad som gäller. Att bilfirman faktiskt inte är bunden av vad som står i utskick och annonser.
Bogesunds bil ingår i Borås bil personbilar AB. Kristina Huuskonen arbetar på marknadsavdelningen. Hon är väldigt ledsen över det som inträffat.
– Det är jättejobbigt. Det är en mardröm när något sådant här händer, säger hon.
Utskickat har gått ut till ett par hundra av företagets kunder i Ulricehamn och även till företagets kunder i Tranemo, Kinna och Borås.
– Alla de kommer att få ett brev där vi ber om ursäkt för detta.
Hon säger att det var flera som hörde av sig under slutet av förra veckan men att det har lugnat ner sig nu.
– Vi ber verkligen om ursäkt för det här och folk har överseende, det tackar vi för, säger Kristina Huuskonen.