Recension: Isa har klivit in i vuxenvärlden
2015 blev Isa känd för den bredare publiken med sin låt Don't Stop som tog henne till final i Melodifestivalen, en popdänga som kunde få vem som helst att börja svänga på höfterna.
Sedan dess har hon utvecklats som artist, från typisk pop-tonåring till en vuxnare ung tjej som har djup både i texten och rösten. Hon inleder Uport med den självbetitlade låten I.S.A och tar sedan publiken med på en resa mellan hennes nya verk. Borta är Don't Stop och hennes Mello-uppföljande ballad I Will Wait, och vuxen-Isa bjuder på en bredare repertoar av nya låtar.
När hon kliver av scenen dunkar Don't Stop ut i högtalarna igen. Men Isa har lämnat Melodifestivalen för länge sedan.
Bäst: Isas energifyllda stil fick med sig åskådarna trots en tunt publikhav och otacksam speltid i början. Efter hand fylldes det på och kulminerade i avslutande Ego.
Sämst: Ljudet lämnade stundtals mycket övrigt att önska, då instrumenten körde över röstmikrofonen vid flera tillfällen och Isa knappt hördes under vissa låtar.