Annons

Efter Guldnyckeln – Mecka prisas igen för kabeltröja

En stickad tröja av Nexans kablar fick först brons i Guldnyckeln i Sverige, och på söndagskvällen knep Boråsbyrån Mecka silverplatsen i den internationella reklamtävlingen Echo awards.
Borås/New Orleans • Publicerad 9 oktober 2017
Lasse Kampe och Neale Payling från Mecka tog på söndagskvällen emot silverpriset i New Orleans.
Lasse Kampe och Neale Payling från Mecka tog på söndagskvällen emot silverpriset i New Orleans.

I centrum för kampanjen är de fiberkablar som kunden Nexans från Grimsås tillverkar. Av kablarna har man stickat en tröja som utsätts för tuffa tester i en film.

I våras belönades kampanjen med en bronsplats i den svenska reklamtävlingen Guldnyckeln i kategorin ”konsumtionsvaror och övriga tjänster”. På söndagskvällen var det dags igen. Mecka var en av fem nominerade i den internationella tävlingen Echo awards, och på plats vid prisutdelningen i New Orleans var copywritern Lasse Kampe och art directorn Neale Payling.

Annons

En nyfirad Lasse Kampe hittar snabbt orden när BT ringer och väcker honom vid 3.30-tiden lokal tid.

– Kampanjen är tvåa i världen, det är naturligtvis väldigt roligt. Det är ju alltid en anspänning när man lägger tid och resurser på att åka hela vägen hit, vi är jätteglada att det gav utdelning, säger han.

Men det är inte första gången Mecka får priset. Det har snarare blivit en vana, konstaterar Lasse Kampe och räknar upp fyra av de fem senaste åren som lyckosamma.

– När vi är nominerade åker vi över. Det är en stor tävling med stort genomslag. Dels är det bra att nätverka, och extra kul när man får pris. Jag är stolt över att Borås kan konkurrera på den här nivån.

Kampanjen fokuserar på en tröja som har stickats av Nexans fiberkablar.
Kampanjen fokuserar på en tröja som har stickats av Nexans fiberkablar.
Kajsa KettilSkicka e-post
Så här jobbar Ulricehamns Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons