Annons
Insändare

Kommunen kan inte erbjuda gräddfiler

Svar till Besviken granne, UT 12/5.
Insändare • Publicerad 26 maj 2020
Detta är en insändare i Ulricehamns Tidning. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.
Visst är det tråkigt att vi hamnat där vi gjort, men tyvärr har företaget brustit i flera delar, påpekar skribenterna.
Visst är det tråkigt att vi hamnat där vi gjort, men tyvärr har företaget brustit i flera delar, påpekar skribenterna.Foto: Pernilla Rudenwall

Efter ett långt reportage i UT om markanvisningstävlingen på Handelsträdgården i Villastaden så summerar ”Besviken granne” sin åsikt.

Tillåt oss att ge vår syn på saken. Våra tjänstemän har att förhålla sig till de riktlinjer och beslut som vi tar inom politiken. I detta ärende, som i så många andra, får vi kontinuerlig uppföljning. Visst är det tråkigt att vi hamnat där vi gjort, men tyvärr har företaget brustit i flera delar. Efter att vid flera tillfällen ha skickat påminnelser via mejl och telefon och inte fått respons fanns det inget annat alternativ än att häva avtalet.

Annons

Att som insändaren hänvisa till stelbent byråkrati blir för oss väldigt konstigt. Om vi tillåter någon enskild, eller företag, att få en gräddfil och inte behöva följa ingångna avtal och regler som alla andra måste göra, så hamnar vi snart i en situation där trovärdigheten skadas. Det gynnar varken Ulricehamns kommun eller företagare som vill investera i vår kommun.

Roland Karlsson (C), kommunstyrelsens ordförande

Mikael Levander (NU), kommunstyrelsens 1:e vice ordförande

Mikael Dahl (C), biträdande kommunalråd

Annons
Annons
Annons
Annons