Vi slänger bort vår tid på företag som inte tackar oss
Vi får stå i kö så snart vi ska uträtta något, typ ringa till företag eller vårdinrättningar eller handla. I nästa ögonblick ska vi räkna sekunder då vi säger att det tar så lång tid, det hinner jag inte med. För att inte tala om när det ligger en bil framför även när vi vet att det kan bli stopp snart.
Ja, ibland gäller sekunder för att sedan köa i timmar. När man tänker efter så är det väl inte speciellt smart. Ja, vad ska vi göra åt det, är det kö i telefonen så är det. Men det är vi som är företagets kunder som de är beroende av. Vi kan ju byta företag oftare och så vidare. Ja, tala om att vi inte gillar företagets dåliga service.
”Men det är vi som är företagets kunder som de är beroende av.”
Många blir uppstressade av att inte få saker uträttade och sedan ha svårt att få tiden att räcka till. Det är ju oss kunder som banker lever på. När det gäller banker så glömmer jag inte hur jag blev behandlad för sju år sedan, då jag nyligen skaffat bank-id och plötsligt var tvungen att ha mobilt bank- id. Efter timmar i telefonen kom jag till banken för att få hjälp. Du har väl barn eller så som kan hjälpa dig sa banktjänstemannen. Nej, det har jag inte. Ja, då står du där. Det var hjälpen jag fick. Med sunt förnuft skulle den personen varit arbetslös direkt. Men sådant samhälle har vi inte längre.
Hur länge ska vi vänta med att värdera vår egen tid och inte slänga bort den till företag som inte tackar oss?
Rune Jakobsson
Välkommen att kommentera
Välkommen att kommentera! Tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Ulricehamns Tidning och Ifrågasätt förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.