Kontinuitet är viktigt för oss på Närhälsan
Jag beklagar verkligen din upplevelse av många vårdkontakter. Kontinuitet är viktigt för oss och vi arbetar med ständiga förbättringar för att det skall bli en högre kontinuitet.
Det som är lite utmanande i detta arbete är att vi dels har personal som är under utbildning där de har som delmoment i sin utbildning att handlägga olika sorters typer av besök och uppföljningar, sedan finns det som du skriver personal som av olika naturliga anledningar väljer att flytta på sig och därmed väljer att inte arbeta kvar på vårdcentralen.
”Jag hoppas att du förstår att jag tar dina synpunkter på allra största allvar.”
Hur det tidigare har varit i ditt fall kan jag inte uttala mig om specifikt, men jag hoppas att du förstår att jag tar dina synpunkter på allra största allvar och vill du få ett mer personligt svar är du välkommen att kontakta mig.
Jag är också tacksam för att du skriver att du var nöjd med ditt senaste besök hos oss. Det känns bra för mina medarbetare att läsa det.
Kajsa Quitz, vårdcentralchef, Närhälsan Ulricehamn vårdcentral