Annons
Innehåll från BJÖRKHAGA HOTELL & KONFERENS

”Som hemma, fast bättre” – anläggningarna i Mullsjö imponerar konferensbesökare

Katarina Kvarnström och Peter Lundberg driver två framgångsrika hotell- och konferensanläggningar i Mullsjö, båda anrika på sina egna sätt.
Två nöjda kunder och gäster, Daniel Norling och Michael Kröger, delar sina upplevelser och berättar om den service och kvalitet de upplever vid varje besök.
– God service är en bristvara idag, säger Katarina Kvarnström.
Den här texten är en annons. Den är inte skriven av tidningens journalister.

Katarina Kvarnström och Peter Lundberg har drivit det välkända Hotell Björkhaga Hotell & Konferens sedan 1996 och tog över Mullsjö Hotell & Konferens mitt under pandemin 2021. Deras mål har alltid varit att skapa en familjär och välkomnande atmosfär för sina gäster.

– Det känns väldigt bra med tanke på att det är precis den känslan vi vill att våra gäster ska ha. Ingenting är omöjligt för oss, och vi anpassar oss efter kundernas behov.

På Mullsjö Hotell & Konferens kan gäster och besökare alltid räkna med service av högsta klass.
På Mullsjö Hotell & Konferens kan gäster och besökare alltid räkna med service av högsta klass.

Att hitta rätt personal som delar deras vision är en viktig ingrediens för att få nöjda kunder, menar hon.

– Man måste ha känslan i sig och brinna för det. Oavsett om man jobbar i köket, receptionen eller som vaktmästare så måste man alltid ha ett leende på läpparna och vilja säga hej och välkommen.

Daniel Norling på Farmartjänst är en återkommande besökare.
Daniel Norling på Farmartjänst är en återkommande besökare.

Daniel Norling på den rikstäckande organisationen Farmartjänst, har bokat in medlemsdagar för medlemmar på Mullsjö Hotell & Konferens under många år.

– Att vi har fortsatt komma tillbaka beror ju på att vi har ett förtroende för Katarina och Peter som driver verksamheterna. Vi vet att saker och ting funkar när vi kommer, säger Daniel Norling som menar att det är extra viktigt att allt fungerar smärtfritt då medlemmar kommer från hela landet och investerar mycket tid.

Omgivningen omkring Mullsjö Hotell & Konferens är en av många aspekter som får gästerna att återvända gång på gång.
Omgivningen omkring Mullsjö Hotell & Konferens är en av många aspekter som får gästerna att återvända gång på gång.

Han berättar att de har provat andra anläggningar men att inget annat ställe har kunnat matcha den service och kvalitet som Björkhaga Hotell & Konferens erbjuder.

– Då har vi fått lägga ner väldigt mycket tid själva för att få våra evenemang att funka. När vi får våra medlemsföretag att komma för två dagar, och många har resor ganska långt, då vill vi att allting ska funka. Det upplever vi att inga problem finns på Mullsjö Hotell & Konferens. Sedan har vi haft situationer som har uppstått där gänget på anläggningen har gjort det där lilla extra, köpt en bukett till någon som ska avgå eller bakat en tårta till en deltagare som visar sig fylla år.

Daniel Norling och de andra deltagarna har också fått andra upplevelser utöver det vanliga under sina besök:

– Vi har haft mingel utomhus med eldshow innan middagen. Det brukar vara väldigt uppskattat och mysigt med eldkorgar, marschaller och fårskinnsfällar. Sedan är det en väldigt trevlig atmosfär och en trevlig bar, vilket uppskattas när man som jag spenderar många nätter på hotell varje år. Jag blir aldrig uttråkad på Mullsjö Hotell & Konferens.

Michael Kröger tillsammans med Magnus, kökschef på Björkhaga Hotell & Konferens.
Michael Kröger tillsammans med Magnus, kökschef på Björkhaga Hotell & Konferens.

Michael Kröger, som driver Coach Kröger och håller ledarskapsutbildningar, delar också med sig av sina positiva erfarenheter, men då av Hotell Björkhaga Hotell & Konferens, där han håller sina veckolånga utbildningar.

– Första gången jag var där blev jag hämtad vid stationen av Magnus. Han är lite halvgalen och väldigt trevlig och rolig. Det var en minnesvärd upplevelse och visar hur de gör mer än vad man förväntar sig av en konferensanläggning.

– Jag kom i kontakt med Björkhaga Hotell & Konferens genom min handledarkollega som hade varit där i många år. Jag har själv varit här i elva eller tolv år. Vi började mest på Hotell Björkhaga Hotell & Konferens, men efter att de köpte Mullsjö under coronapandemin har vi även haft utbildningsveckor även där, säger Michael Kröger.

Han uppskattar den gemytliga och familjära atmosfären på anläggningarna.

Både Daniel Norling och Michael Kröger betonar vikten av den service de får på Mullsjö och Björkhaga Hotell & Konferens.

Målet för de som arbetar på båda anläggningarna är att få alla som att känna sig som hemma.
Målet för de som arbetar på båda anläggningarna är att få alla som att känna sig som hemma.

– Servicen är fantastisk på båda ställena. De tar hand om oss och löser alla problem som uppstår. Det är som att ha ett serviceteam hemma som fixar allt, säger Michael Kröger.

Katarina Kvarnström och Peter Lundberg arbetar även nära med lokala leverantörer för att stödja det lokala näringslivet.

– Vi försöker använda lokala leverantörer för allt, vi köper till exempel grönsaker från Mullsjö och bröd från ett lokalt bageri. Det är viktigt för oss att ha en god relation både till våra kunder och leverantörer, säger Katarina Kvarnström som menar att hon och Peter bryr sig om närområdet - och vill arbeta med lokala aktörer.

”Vi väljer kanske inte alltid de billigaste råvarorna – utan hellre de bästa närodlade produkterna”

Framtiden ser ljus ut för Mullsjö Hotell & Konferens och både Daniel Norling och Michael Kröger planerar att fortsätta sina besök.

– Vi kommer fortsätta besöka Björkhaga Hotell & Konferens och Mullsjö. Min handledarkollega har varit där i över 20 år och jag i halva den tiden. Vi planerar redan för 2025 och har fasta veckor varje år. Vi är en viktig kund för dem och de frågar gärna om feedback för att förbättra sig, avslutar Michael Kröger.

Katarina Kvarnström och Peter Lundberg ser fram emot att fortsätta erbjuda hög service och kvalitet till sina gäster.

– Vi är stolta över att kunna erbjuda en hög nivå av service och flexibilitet. Vi vill att våra gäster ska känna sig välkomna och att inget är omöjligt. Det är den känslan vi strävar efter att förmedla, säger Katarina Kvarnström.

Denna text är en annons producerad av Gota Media Brand Studio och inte av redaktionen. Vill du veta mer om hur vi arbetar med denna typ av material får du gärna kontakta oss på native@gotamedia.se