Ulricehamn

Prestigefullt reklampris för Nexanskampanj

Grimsås/Borås Artikeln publicerades
Foto:pressbild

En reklamkampanj för Nexans kabeltröja belönades i söndags med silvermedalj i den internationella reklamtävlingen Echo awards, eller VM i direktmarknadsföring.

Nexans kampanj The ultimate experiment, med världens första riktiga kabeltröja, var en av drygt 150 bidrag i den prestigefulla internationella reklamtävlingen DMA international echo awards, som även kallas VM i direktmarknadsföring.

Kampanjen var en av fem nominerade i kategorin Business products and services, där även starka varumärken som Adobe och IBM tävlade. Det var för övrigt Adobe som kammade hem guldmedaljen.

Det är reklambyrån Mecca från Borås, som står bakom Nexans kampanj och vid prisutdelningen i New Orleans, USA, representerades byrån av copywriter Neale Payling och AD Lasse Kampe.

Nexans har tidigare premierats i Echo awards. 2013 vann företaget, även då tillsammans med Mecka, en silvermedalj för en kampanj där en dragkedjeförsedd kokosnöt fick symbolisera Nexans nya lättskalade 1kV Easykablar.

– Det känns väldigt roligt och inspirerande att vår marknadsföring än en gång uppmärksammas i internationella reklamsammanhang, säger Nexans marknadschef Katrin Strömsjö.